/ Specialitások /

Klimax-ambulancia

A klimax-ambulancia a nők 45-50 éves korában jelentkező változókori, nőgyógyászati jellegű panaszaival foglalkozik.

Ezek a tünetek három csoportba sorolhatók:

• Rövid távú tünetek: hőhullám, alvászavar, fejfájás, izzadás, hangulatváltozás, kipirulás.
  • Középtávú tünetek: vizelési zavar, nyálkahártya-szárazság, bőrszárazság.
  • Hosszú távú tünetek: csontritkulás, vérkeringési zavarok, szív- és érrendszeri megbetegedés, ízületi panaszok, súlygyarapodás, emésztési zavarok.

Az általános, bimanuális nőgyógyászati vizsgálaton és rákszűrésen kívül ez a betegcsoport multidiszciplinális csapatmunkát igényel, ami a következő vizsgálatokat foglalja magában:

• Laborvizsgálat: vér-, vizelet-, májfunkció- valamint hormonszint-vizsgálat.
  • Ultrahangvizsgálat: emlő- és kismedencei vizsgálat, ami a méhnyálkahártya vastagságának vizsgálatával bővül.
  • Szakorvosi vizsgálatok: belgyógyászat, urológia.
  • Életmód- és táplálkozási tanácsadás: a mozgás, a célszerű táplálkozás pontosságáról, a káros szenvedélyek mellőzéséről, valamint súlycsökkentő program ismertetése. Külön figyelmet igényel a hormonális terápia, figyelembe véve a kockázati tényezőket és a mellékhatásokat.

A klimax-ambulancia teljes felvilágosítást nyújt minden olyan kérdés kapcsán, ami kivizsgálás és gyógyítás közben felmerül:

• kinek van szüksége kezelésre,
  • mennyi ideig tartson a kezelés,
  • milyen időközönként szükséges a vizsgálatok és a kontrollvizsgálatok elvégzése,
  • milyen kockázati tényezők és javaslatok határozzák meg a kezelés kezdetét és végét.