Elsősorban a sportsérülések kezelésében rendelkezik komoly szakmai gyakorlattal az Istenhegyi Magánklinika ortopéd traumatológus szakorvosa, aki korábban maga is aktívan sportolt, így saját személyes tapasztalatai is vannak a sportolókat leggyakrabban érintő sérülésekkel kapcsolatban. Klinikánkon az úgynevezett Lipogems kezeléssel igyekszik segíteni a hozzá fordulókon: ez egy jellemzően egyszer alkalmazandó kezelés, amelynek során előbb a szöveti regenerációra képes őssejtek és ezek szöveti környezete kerül izolálásra a páciens saját zsírszövetéből, amit a kezelni kívánt területekre fecskendeznek többek között a porckopások, illetve a porc-, ín- vagy szalagsérülések kezelése érdekében.

„Miskolcon nőttem fel, általános orvosi diplomámat pedig a Debreceni Orvostudományi Egyetemen szereztem meg. Ezt követően hét éven át készültem az ortopéd-traumatológiai szakvizsga megszerzésére. Többek között azért is vonzott ez a terület, mert magam is aktív sportoló, utánpótlás válogatott birkózó voltam, és ahogy más sportágakban is, így a birkózás során is előfordulnak kisebb-nagyobb, esetenként pedig súlyosabb sportsérülések. A szakvizsga megszerzését követően Spanyolországban dolgoztam, ahol a munkám mellett segítettem a Spanyol Birkózó Szövetség versenyzőinek ellátásában. A doktori disszertációmat 2012-ben védtem meg, ezt követően pedig visszaköltöztem Magyarországra, ahol Budapesten kezdtem dolgozni, részben az állami ellátásban, részben pedig magánorvosként” – mondja szakmai életútjáról dr. Molnár Szabolcs.

„A profi szinten és a hobbiból sportolókat érintő leggyakoribb problémák között szerepel a váll-, térd és bokasérülés, a derék és a combizom húzódás, illetve az izomszakadások. A túlzott megerőltetésből is adódhatnak komolyabb sérülések, így például ízületi kopás, krónikus könyök-, térd- vagy sarokfájdalom. Minden esetben eltérő kezelésre van szükség, ezért türelmesen végighallgatom a hozzám fordulókat, majd megvizsgálom őket, és közösen eldöntjük, hogy milyen ortopédiai kezelés lenne számukra a leginkább megfelelő. Az Istenhegyi Klinikán is elérhető Lipogems kezelést akkor javaslom, ha az egyéb terápiás lehetőségek várhatóan nem kínálnának tartós javulást: ez a módszer minden olyan esetben alkalmazható lehet, amikor az ín-, az izom-, a porc- vagy csontszövetek jelentősebb regenerációjára van szükség. Elsősorban porckopás esetén alkalmazzuk.”

MIRE JÓ ÉS HOGYAN ALKALMAZOM A LIPOGEMS KEZELÉST?

„A Lipogems kezelés zsírátültetéses kezelést jelent: a zsírszövet kapillárisaiból az erek mentén elhelyezkedő mezenchimális őssejteket vonunk ki. Az őssejtek aktivált formájának különleges képessége, hogy többféle szövetet, így például ín-, izom-, porc- vagy csontszövetet is egyaránt képesek létrehozni. Az őssejtek ezen átalakulási folyamatai már a páciens szervezetében zajlanak le a kezelni kívánt területre történő befecskendezést követően. A differenciálódó őssejtek képesek a sérülés miatt hiányossá vált szövetek regenerációjára, amivel a korábbi tünetek enyhíthetőek vagy akár teljesen meg is szüntethetőek” – mondja az ortopéd-traumatológus szakorvos, aki magánorvosként több éves gyakorlattal rendelkezik ezeknek a kezeléseknek az elvégzésében.

A zsírszövetből kivont őssejtek – azon kívül, hogy a kívánt sejttípussá alakulnak – többféle módon is segítik a sérült szövetek regenerációját: fékezik a hegesedési folyamatokat, növelik az erezettséget, leállítják az oxigénhiány következtében beálló sejthalál folyamatát és ténylegesen erősítik a szövetek természetes regeneráló képességét. A mezenchimális őssejtek aktivált formái ezen kívül gyulladásgátló és baktériumölő tulajdonsággal is rendelkeznek.

NEM A HAGYOMÁNYOS ÉRTELEMBEN VETT ŐSSEJTTERÁPIA

„Az eljárás nem a hagyományos értelemben vett őssejtterápia, ugyanis a zsírszövet eltávolítása során nemcsak a zsírszövet kapillárisai mentén elhelyezkedő sejteket távolítjuk el, hanem azt a környezetet is, amelybe ezek a sejtek ágyazódnak: megmaradnak a sérülést követően a sejtek által termelt növekedési faktorok, támogató sejtek, és a szöveti gyógyulást elősegítő fehérjék, a citokinek is. A szervezeten belüli mikrokörnyezet megőrzése az, ami miatt ez a kezelés elsősorban különleges, hiszen ha simán csak őssejteket fecskendeznénk a regenerálni kívánt területre, akkor ezek az őssejtek hamar elpusztulnának” – mondja a szakember.

„Olyan terápiáról van szó, amely valóban hatékony: egyaránt alkalmazható ortopédiai célra – oszteoartrózis kezelése, a csont- és porcszövetek rekonstrukciója vagy porc- és szalagsérülések kezelése – sebkezelésre, mint például a nem gyógyuló krónikus sebek, tályogok, fekélyek kezelése, valamint esztétikai célú beavatkozások is elvégezhetőek a segítségével. Én magam elsősorban az ortopédiai területen rendelkezem saját tapasztalatokkal: ezzel az eljárással kezeltük – hazánkban az egyik első páciensként – Dudás Ádámot, többszörös válogatott labdarúgót, aki a kezelést követően ismét visszatérhetett a pályára, és a mai napig is aktívan sportol. A labdarugó gyors felépülését látva Szabó Győző színész is emellett a beavatkozás mellett döntött: az ő térde az üvegporc kopása miatt okozott fájdalmat, főleg terhelés hatására, amióta azonban elvégeztem nála a kezelést, ismét fájdalom nélkül le tud guggolni és ismét rendszeresen jár az edzéseire is” – ismerteti néhány sokak által ismert páciens esetét a szakember.

Azonnali on-line időpont foglalás

Dr Molnár Szabolcs

Dr Molnár Szabolcs rendelésével kapcsolatban kérjük hívja központi telefonszámunkat: +36 1 224 5424