Aktuális

Az arc titkos jelei – egynapos arcelemzés tanfolyam

Ez a program Neked szól, ha szeretnéd első ránézésre látni, hogy mik a másik ember képességei, mennyire türelmes, toleráns, kritikus, kíváncsi, őszinte, megbízható, lojális, hűséges, pontos, problémamegoldó, társaságkedvelő, felelősségvállaló, rendszerető, újító, vezető alkat, milyen az attitűdje, a döntéshozatali mechanizmusa, a mozgásigénye... Röviden: ha számodra fontos, hogy olyannak lásd a másik embert amilyen valójában.

Az alvási légzéskimaradás agykárosodást okozhat

Az alvási apnoe, más néven alvási légzéskimaradás, egy gyakori, de sokszor aluldiagnosztizált alvászavar, amely komoly egészségügyi kockázatokat rejthet magában. Egy új, nagyszabású amerikai kutatás eredményei arra hívják fel a figyelmet, hogy ez a probléma nem csak az éjszakai pihenésünket zavarhatja meg, de hosszú távon az agyunk egészségét is veszélyeztetheti.

Pajzsmirigy műtét

A pajzsmirigy műtét során a pajzsmirigy egy részének vagy egészének eltávolítása történik. Számos oka lehet a műtétnek, beleértve a pajzsmirigy túlműködést, a strúmát, a pajzsmirigyrákot és a jóindulatú pajzsmirigy daganatokat.

Epekő

Az epekő az epehólyagban vagy az epevezetékben kialakuló szilárd képződmény. Különböző anyagokból állhat, leggyakrabban koleszterinből, bilirubinból (a vörösvértestek lebontásakor keletkező anyag) vagy epesavakból. Az epekő mérete változatos lehet, a homokszemcsétől a golflabda méretéig terjedhet.

A merevedési zavar (erektilis diszfunkció) lehetséges okai

A merevedési zavarnak gyakran egyszerre több oka is van. A diagnózis felállításához a páciensnek fizikális vizsgálaton és laborvizsgálatokon kell részt vennie. A kezelés a zavar okától függően változhat, és magában foglalhat gyógyszeres terápiát, pszichoterápiát, életmódbeli változtatásokat és alternatív terápiákat, egyes esetekben sebészi beavatkozást.

Fókuszban az árazás és a finanszírozás: mennyit kell fizetni a kikerülhetetlen magánegészségügyi szolgáltatásokért és miből, hogyan tudják ezt kifizetni a páciensek?

A TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben című kiadvány a harminc fős lista publikálása mellett idén is megvizsgálja a szektor legégetőbb problémáit.

Menopauza

A menopauza a menstruációs ciklusok befejeződését jelenti. A kifejezést néha arra a változásra használják, amelyen közvetlenül a menstruáció megszűnése előtt vagy után megyünk keresztül, ami a reproduktív éveink végét jelzi. Ezt más néven változókornak is nevezik. A menopauza általában 50 éves kor körül következik be.

Szív-érrendszeri betegségekre is figyelmeztethet a merevedési zavar

A negyven-ötven éves kor közötti férfiak esetében a merevedési zavarok legtöbb esetben fontos jelzőtünetei egy később bekövetkező szív-érrendszeri betegségnek. A fiatal és középkorú, erekciós problémával küzdő férfiaknál ugyanis tíz éven belül ötvenszer gyakrabban fordul elő kardiológiai betegség, éppen ezért fontos, hogy az érintettek időben forduljanak orvoshoz, megelőzve ezzel egy későbbi szívinfarktust vagy agyvérzést.

Go to Top