/ Szakrendelés /

Urológia

Az urológia egyrészt a férfi és női vizeletképző és vizeletelvezető rendszer betegségeivel foglalkozik: ezek lehetnek fejlődési rendellenességek, daganatok, kövek, gyulladások, másrészt a férfi nemi szervek (hímvessző, herék, prosztata) szervi és funkcionális betegségeivel.

Mikor forduljunk urológushoz?

• Ha véres a vizeletünk (ez utalhat daganatra, gyulladásra vagy húgyúti kövességre)
  • Ha görcsös deréktáji, hasi fájdalmat érzünk (ez utalhat húgyúti kövességre)
  • Ha vizeletünk napi mennyisége lecsökken (ez utalhat húgyúti kőre, prosztatabetegségre, daganat okozta vizeletelzáródásra vagy veseelégtelenségre)
  • Ha vizelésünk korábbi rendje megváltozik (ez utalhat prosztatagyulladásra vagy a prosztata jó- és rosszindulatú megnagyobbodására)
  • Ha kemény csomót, duzzanatot tapintunk nemi szervünkön (ez lehet hímvessző- vagy heredaganat, illetve gyulladás)

A véres vizelet leggyakoribb okai

• Gyulladások (hólyagnyálkahártya vérzése)
  • Húgyúti kövesség (vesekő, vesevezetékkő, húgyhólyagkő, prosztatakő, húgycsőkő)
  • Daganatos megbetegedések (vese-, vesevezeték-, húgyhólyag-, prosztata- és húgycsődaganat)
  • Véralvadásgátló túladagolása, vérzékenység

A leggyakoribb prosztatabetegségek

• Prosztatagyulladás (heveny vagy hosszan tartó)
  • A prosztata jóindulatú megnagyobbodása
  • A prosztata rosszindulatú megnagyobbodása (prosztatarák)

Urológiai rákszűrés

• Vizsgáljuk a négy leggyakoribb urológiai daganatot:
  • Prosztatarák
  • Heredaganatok
  • Veserák
  • Hólyagrák

Az urológiai panaszok, tünetek kivizsgálásakor az általános fizikális vizsgálatokon kívül végzünk labor- és ultrahangvizsgálatot.

Műtéti lehetőségek

• Egynapos sebészeti beavatkozások
  • Szükséges nagyobb műtétek elvégzése (a klinika kapcsolatai, együttműködési szerződései alapján más intézetben)